Filosofija

Jūs esate čia: Ugdymas » Filosofija

R.Steinerio ugdymo filosofija


Pirminis Valdorfo pedagogikos impulsas - išugdyti tobulesnį žmogų, kuris sukurtų geresnę visuomenę. Valdorfo mokyklos ir darželiai nuo pat jų kūrimosi pradžios rėmėsi keliais esminiais principais.
Pirmasis principas: ugdymo programa grindžiama besivystančio žmogaus studijomis, konkrečiai - žmogaus raidos archetipu, žiniomis apie amžiaus tarpsnius, nuolat tikrinamomis ir koreguojamomis ugdytojo patirtimi, dirbant su konkrečiais vaikais.
Kitas labai svarbus principas: vaikus ugdantis asmuo turi pats nuolat vystytis ir tobulėti (pedagogo saviugda). Tik iš tokio žmogaus, kuris pats save nuolat formuoja ir keičia, vaikai gali pasisemti ką nors vertinga.
Trečiasis principas susijęs su R.Steinerio sukurta "Trijų dalių socialinės tvarkos" teorija. Jos autorius teigė, jog svarbiausias Valdorfo pedagogikos uždavinys yra socialinis atsinaujinimas. Norint sukurti sveikesnį socialinį gyvenimą, svarbu ugdyti kiekvieno žmogaus, vaiko socialinę atsakomybę, kurią padeda vystyti holistinė pedagogika.

Čia ir toliau tekstai paimti iš Rasos Kabailaitės magistro darbo "Valdorfo pedagogikos įgyvendinimas Lietuvos ikimokyklinio ugdymo institucijose",
Vilniaus pedagoginis universitetas, Pedagogikos ir psichologijos fakultetas, ikimokyklinės pedagogikos katedra, mokslinis vadovas - doc. dr. J.Žilionis, Vilnius, 2001



 

uždaryti

Siųsti draugui

Jei šį straipsnį norite rekomenduoti savo draugui, prašome užpildyti formą ir paspausti „Siųsti“

uždaryti

Pastabos autoriui

Jei šiame straipsnyje pastebėjote neteisingą faktą ar klaidą, galite apie tai pranešti redakcijai. Prašome užpildyti formą ir paspausti „Siųsti“